Zalău, Piaţa 1 Decembrie 1918, nr. 11, Sălaj, România

0260/612870

0260/612870

Cronica discului: Metal Church – XI

Cronica discului: Metal Church – XI

Aprilie 2016

Metal Church era pentru mine o trupă ce s-a născut speranță şi credeam că va muri tot speranţă. De fiecare dată când editau un album erau compoziţii frumoase, însă nimic care să impresioneze. Au avut dese schimbări de componenţă, decese, certuri cu nemiluita. Chitaristul Kurdt Vanderhoof, unul dintre veteranii grupului, a încercat să alipească biserica de metal catedralelor Metallica, Megadeth, Slayer sau Anthrax, dar norocul nu prea a fost cu el. Dar iată că s-a întors fiul rătăcitor Mike Howe şi a făcut ca albumul XI să fie o bijuterie a genului. Şi uite aşa, Metal Church îşi face loc în Prima Ligă a metalului mondial.
La începutul albumului, Mike Howe pare să spună Reset şi de la capăt. Pas cu pas intrăm în esenţa albumului, unde metalul e tot mai curat, graţie vocii lui Mike, dar şi cu ajutorul uimitoarelor tobe ale lui Jeff Plate. Tempo-ul discului se încearcă a fi variat, trecându-se la o altă dimensiune. Probabil rafinamentul chitarelor, capitol la care nu excela Metal Church, face producţia una rafinată, demnă de o mare trupă. Fiecare piesă se umple de energie pe măsură ce e redată, atrage energie şi dă emoţie. Trupa nu a renunţat la metalul clasic, combinaţiile cu genul trash nefiind evidente. Riffurile dinamice, uneori chiar dramatice, dau prospeţime întregului album, Steve Unger pigmentând discret, dar sănătos pasajele ritmate.
După 32 de ani de la apariţia primului album, Metal Church face o schimbare în nesfârşita listă de schimbări: XI. Dovada calităţii noului album ne-o aduce şi celebrul label Nuclear Blast, care va distribui discul în Europa. Conducerea labelului spunea că e fericită să distribuie Metal Church, o legendă a muzicii metalice, care sigur va exploda în familia nucleară europeană.

Tracklist
1. „Reset”
2. „Killing Your Time”