Zalău, Piaţa 1 Decembrie 1918, nr. 11, Sălaj, România

0260/612870

0260/612870

Cronica de concert Al Di Meola, Elysium Unplugged Tour

Cronica de concert Al Di Meola,  Elysium Unplugged Tour

Octombrie 2015

„Elysium înseamnă locul perfect pentru fericire. Am ales acest titlu pentru că simt că reflectă starea reală actuală de spirit a mea”, spune Al Di Meola despre noul său album apărut anul acesta. Şi mare dreptate are: e o încântare să vezi cum cântă un om fericit, dorind să-i facă fericiţi şi pe alţii.

Cu toată căldura toridă de la Naţionalul clujean (apropo’s – Meola a avut pe scenă un ventilator ce-i sufla partiturile, în dulcele stil de improvizaţie românesc), am putut vedea şi asculta o muzică superbă ce îmbină trecutul cu prezentul, combinând sentimentele şi emoţiile profunde cu tehnica. Un joc de chitară uimitor de rapid, ce ne-a purtat pe Elegant Gipsy, ne-a amintit de trio-ul cu John McLaughlin şi Paco De Lucia în memorabilul „Friday Night in San Francisco”. S-au succedat pe scenă o mulţime de stiluri, începând cu ritmuri latine şi terminând cu jazz sau flamenco.

Privind într-o oglindă retrovizoare la concertul de acum patru ani de la Timişoara, pot spune că înstelatul cer al lui Meola e acelaşi, dar mai diferit ca oricând. Meteoriţii (Peo Alfonsi la chitară şi Peter Kaszas la percuţie) luminează văzduhul şi dau culoare muzicii. Un ansamblu acustic asortat cu ritmuri de tango sau flamenco. Uneori melodii simple dar frumoase, alteori improvizaţii pline de ritm şi tehnică, toate acestea dau ca rezultat un material provocator, ce-ţi merge la inimă.

La un concert Meola te împaci cu trecutul, muzica îţi trezeşte amintiri frumoase, celebrezi prietenia cu tine însuţi. Nu toate se întâmplă aşa cum ne-am dori, de multe ori oamenii dezamăgesc, dar muzica aduce splendoarea, ne face să vedem pe întuneric.

Autor: Daniel Mureșan